VVD Noord Holland organiseert Ondernemers Event 2017

Zaterdag 11 februari 2017 in Claus Park Collection Bosweg 19, 2131 LX te Hoofddorp- Plenaire zaal (openbaar) Openbaar Event voor ondernemers en belangstellenden.
Gratis toegang en gratis parkeren, alleen de consumpties zijn voor eigen rekening

Programma:

09:30 uur -10:30 uur  - Cora van Nieuwenhuizen en Aukje de Vries – Innovatie in vormen van bedrijfsfinanciering

10:45 uur- 11:30 uur  - Henk Kamp en Daniel van der Ree – Het verdienmodel van Nederland/ aansluiting onderwijs en arbeidsmarkt

11:45 uur – 12:30 uur - (Kandidaat) Noord-Hollandse VVD Tweede Kamerleden – Durf te Vragen

12:30 uur – 13:30 uur - Lunch en netwerken

Zaterdag 11 februari organiseert de VVD Noord-Holland het Ondernemersevent 2017. Deze dag staat geheel in het teken van ondernemen in de financiële sector, innovatie en beroepsonderwijs. Ondernemers en belangstellenden zijn van harte welkom om op deze dag in gesprek te gaan met minister Henk Kamp, Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen, Tweede Kamerlid Aukje de Vries en Tweede Kamerlid Daniël van der Ree.

De financiële sector heeft sinds 2008 te maken met strenge regelgeving. Veel daarvan was hard nodig, maar helaas staat deze regelgeving innovatieve en nieuwe bedrijven ook in de weg. Banken zijn terughoudend met het verstrekken van bedrijfsfinanciering en rekenen hoge tarieven voor bijvoorbeeld zakelijk betalingsverkeer. Aan de andere kant kunnen betaaldienstverleners en financiële start- ups moeilijk de concurrentie aangaan met banken door de hoge toetredingsdrempels. De nieuwe regels zijn gemaakt om een nieuwe financiële crisis te voorkomen en niet om kredietverstrekking duurder te maken. Tweede Kamerlid Aukje de Vries en Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen, starten de dag met een gesprek over de regeldruk in de financiële sector. Heeft de politiek de kredietverlening en betalingsdienstverlening makkelijker of moeilijker gemaakt? Is het eenvoudiger voor financiële start- ups om de financiële sector te betreden en zo de concurrentie te vergroten?

Aansluitend gaat minister Henk Kamp in gesprek over het verdienmodel van Nederland. Het gaat beter met de Nederlandse economie, maar hoe zorgen we dat dit zo blijft én meer mensen dit ook gaan voelen? De minister van Economische Zaken blikt terug op de afgelopen jaren. Door ondernemen, hard werken én de noodzakelijke maatregelen te nemen, is Nederland sterker uit de crisis gekomen. Om die positieve trend door te zetten moeten we slim inspelen op de snel veranderende wereld om ons heen. Daarbij zijn ontwikkelingen als automatisering, robotisering en “smart industry” geen bedreigingen maar kansen.

Tweede Kamerlid, Daniel van der Ree sluit de dag af. Hij is woordvoerder onderwijs en gaat met de aanwezigen in gesprek over een leven lang leren en een goede aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Een snel veranderende wereld heeft ook gevolgen voor de arbeidsmarkt. De beroepsbevolking krimp, mensen blijven gemiddeld minder lang bij één werkgever en meer mensen gaan als ZZP-er aan de slag. Om onze welvaart te behouden moeten we maximaal gebruik maken van al het talent en de vaardigheden van ons allemaal. Blijvend leren is daarom steeds belangrijker. Een investering in je persoonlijke ontwikkeling is tegelijk een investering in je loopbaan