Eerste openingshandeling van onze wethouder Heleen Hooij

Op woensdagochtend 18 november werd door onze VVD wethouder Heleen Hooij het nieuwe informatiebord onthuld bij Huis te Manpad

Eerste openingshandeling Wethouder Hooij

Bericht van Huib Koel, communicatie Huis te Manpad.

Vorige week woensdag was het dan zover. Mevrouw Heleen Hooij, die sinds 1 september wethouder is in de Gemeente Heemstede, mocht haar eerste openingshandeling verrichten en dat was niet zomaar een handeling.

Bij de monumentale ingang van de historische buitenplaats Huis te Manpad aan de Herenweg in Heemstede mocht zij het nieuwe informatiepaneel onthullen. Wethouder Hooij, met in haar portefeuille o.a. Groen en Openbare ruimte, deed dit in het bijzijn van diverse betrokkenen: bestuur, bewoners en medewerkers van Huis te Manpad. Met een zwierige zwaai werd het doek door haar weggetrokken.

Het nieuwe informatiepaneel vertelt de voorbijganger een stukje geschiedenis van deze fraaie buitenplaats. Het toont met foto’s vooral dat wat vanaf de ingangspoort niet zichtbaar is, zoals de schitterende beelden van Ariadne en Bacchus gemaakt in 1732 door Jan van Lochteren. Of de speciale behangselschilderingen in het Grote Huis gemaakt door Jurriaan Andriessen.  Ook de wereldberoemde slangenmuur met zeldzame peren- en appelrassen ontbreekt niet.

Op het informatiepaneel is te lezen dat de buitenplaats in de wintermaanden niet toegankelijk is. Vanaf 1 februari kunt u op zaterdagochtend of dinsdagmiddag een gratis rondleiding krijgen door het park op om alle informatie van het paneel zelf te zien. Specifieke gegevens én veel meer over de geschiedenis en de bewoners van Huis te Manpad vindt u op de informatieve website www.huistemanpad.nl