Rechter Rian Vogels (Heemstede) kandidaat voor de Eerste Kamer

Rechter Rian Vogels (Heemstede) is kandidaat voor de Eerste Kamer. Maak kennis met haar!

H.W. (Rian) Vogels (48): “Ik weet als rechter hoe belangrijk het is werkbare wetgeving te hebben. Als senator voor de VVD wil ik daar aan bouwen. Met mijn praktische inborst, creatieve geest en enthousiasme krijg ik steeds mensen in beweging. Dat komt goed van pas in onze snel veranderende wereld en turbulente tijden.”

Rian is senior rechter in de rechtbank Den Haag (tot 2012 rechtbank Rotterdam). Ook is zij lid van de wrakingskamer van de rechtbank Den Haag. Op dit moment is zij als rechter-commissaris in faillissementen en WSNP nauw betrokken bij maatschappelijke schuldenproblematiek.

Voordat zij de overstap naar de rechterlijke macht maakte, was Rian advocaat bij Boonk van Leeuwen in Rotterdam (1997-1999) en NautaDutilh in Amsterdam (1999-2007). In die tijd werd zij ook NMI-mediator en adjunct- secretaris van de Raad van Tucht voor de accountants.

Nu is Rian lid van diverse raden van commissarissen en in 2015 opgenomen in de topvrouwendatabase (www.topvrouwen.nl).

Na het Sint Willibrord Gymnasium Deurne studeerde Rian onder meer aan de Rijksuniversiteit Leiden, de University of Connecticut, School of Law (Hartford, CT, USA) en de University of Cambridge (Verenigd Koninkrijk).

Rian was voorzitter van VVD-afdeling Heemstede en tot voor kort voorzitter van de VVD- regio Kennemerland. Zij zat in diverse selectiecommissies. Bij de Haya volgt zij in 2018 de Topkadertraining.

Grote hobby is het fluiten van hockeywedstrijden. Haar maatschappelijke betrokkenheid blijkt verder uit fundraising voor WarChild. Daarvoor bereikte zij in 2016 de top van de Kilimanjaro op 5895m.

De volgorde van de kandidaten op de lijst wordt bepaald door de VVD leden die hiervoor online hun stem kunnen uitbrengen. U kunt zelf bepalen welke kandidaten u op welke plaats op de lijst wilt zien.

Stemmen kan via: https://vvd.digitaleverkiezing.nl/login

Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn per post verstuurd.

Foto: Ramon Philippo (RAP Fotografie)