Aanpak verkeersdrukte Heemstede

© Aik Kramer

Een van de voordelen van wonen in Heemstede is dat je lekker centraal zit. Het nadeel daarvan is dat er veel doorgaand verkeer is. De Dreef, Lanckhorstlaan en Zandvoortselaan hebben een zeer hoge verkeersdruk. De hele dag denderen er auto’s en vrachtwagens door ons dorp. Tijdens de spits staat het muurvast. DAAR MOETEN WE WAT AAN DOEN!

Voor de bewoners van de Lanckhorstlaan en de Heemsteedse Dreef is de maat nu vol. De overlast wordt steeds erger. Er rijden nog steeds onnodig veel vrachtwagens op de Lanckhorstlaan. Het informatiebord en de file-detectie op de Dreef werken niet goed. Bewoners ervaren geluidsoverlast van optrekkende auto’s als gevolg van de permanente file. En ook de fijnstof baart de bewoners zorgen.

De bewoners willen dat de gemeente NU maatregelen neemt en denken bijvoorbeeld aan het weren van vrachtverkeer door strengere handhaving, een maximumsnelheid van 30 km p/u, meer snelheidscontroles, een betere afstelling van de verkeerslichten, het aanbrengen van stil asfalt op de Dreef en beter zichtbare zebrapaden door het aanbrengen van ‘kattenogen’.

De meest radicale oplossing zou zijn om de Lanckhorstlaan af te sluiten voor het verkeer naar Zandvoort en dat via de Spanjaardslaan leiden. De gemeente heeft dat in het verleden niet gedaan omwille van de relatie met de gemeente Haarlem. Misschien is het tijd om opnieuw naar die optie te kijken. Er zijn vast manieren om het verkeer om te leiden.

De VVD-HEEMSTEDE vindt dat de bewoners gelijk hebben en wil dat de gemeente op korte termijn maatregelen neemt om de verkeersdruk in Heemstede te verminderen. Ben je het hiermee eens, DEEL dan deze blog. Ook horen we graag wat volgens jou de beste oplossing is. Wat vind jij de beste manier om de verkeersdruk in Heemtede tegen te gaan? Laat een REACTIE achter op onze Facebook-pagina.