Persbericht VVD: HBB trekt stekker uit het College HBB-VVD-CDA

Afgelopen donderdagnacht heeft onze coalitiepartner HBB haar wethouder teruggetrokken uit het College HBB-VVD-CDA.

Na een periode van ruim twee jaar met heldere werkafspraken en constructieve samenwerking is daarmee een einde aan de coalitie gekomen.

Onze standpunten ten aanzien van de economische toekomst van het centrum van  Heemstede bleken onverenigbaar. Dit vinden wij jammer. Het is een gemiste kans om een goed begonnen karwei af te maken. De teruggetreden Wethouder Ates gaf terecht aan dat hij hiermee ruimte geeft aan nieuwe politieke verhoudingen.

Goed nieuws is dat de twee overblijvende  wethouders in het college, onze wethouder Heleen Hooij en de CDA wethouder Christa Kuipers (CDA) voorlopig demissionair doorgaan met de uitvoering van de bestuurlijke taken totdat het nieuwe college is geformeerd.

Ook de VVD fractie en bestuur inventariseren op dit moment de nieuwe politieke verhoudingen, waarbij de VVD altijd bereid is en blijft om  zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen.

Voor toelichting kunt u contact opnemen met de VVD fractievoorzitter mevr.dr. A.M.C.Eveline Stam estam@heemstede.nl.

Fractie en Bestuur VVD Heemstede